Julbak

Hejsan hejsan!


Igår var det julstök på hög nivå i vår lilla etta. Jag bakade vörtbröd, strykte juldukar och pyntade med nejliksdekorerade apelsiner. Vad fint det blev!
Dock tog jag ett recept på vörtbröd från ica.se och jag tycker inte att det smakade så väldigt vörtigt. Så idag har jag hittat ett recept från arla som jag tänkte testa istället. Förslag på andra recept emottages tacksamt!

Köpte ju 5 kg mjöl igår så här ska bakas både nytt vörtbröd och lussebullar. Kanske blir det något mer också, när jag ändå är igång!

Vörtbröd

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Vad mysigt det låter! Kul att få se din blogg också! :) Jag bakar mycket men just vörtbröd har jag aldrig bakat, du får säga till om arlas var gott.

Kram, Sanna

2006-12-11 @ 19:45:41
URL: http://guinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0