Glukosbelastning

Eftersom jag hos barnmorskan igår hade 7,8 i blodsocker (hade precis ätit frukost) så var jag tvungen att komma dit för att göra en glukosbelastning idag på morgonen. (Gränsen låg på 7,7) Fasta från kl. 20:00 kvällen innan, inte ens dricka vatten fick jag göra! Nåja, jag sov ju bort mesta tiden så det stod jag ut med.

När jag kom in hos BM idag hade jag 4,2 i blodsocker, eftersom det var bra fick jag dricka den där hemska glukosblandningen och sedan lägga mig och vila i två timmar. Därefter blev det test av blodsockret igen och då hade jag 7,7. Det var helt normalt sa sköterskan, mellan 8,7 - 10 hade varit ett tecken på låg känslighet, över 10 så hade jag med största sannolikhet haft graviddiabetes. Men, jag var som sagt inte ens i närheten så det var bara för mig att åka till jobbet och glömma att jag ens varit där. Skönt! Ett onödigt orosmomentkan jag tycka, samtidigt som det känns bra att ha kollat upp det. Hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite, eller hur?

Idag är det 45 dagar kvar till BF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0