Magen växer så..

det knakar. Mammaskjortor jag köpte för ett tag sedan är strax på väg ur garderoben igen eftersom de börjar bli lite tajta över mage och rygg. Vissa byxor som jag kunnat ha ganska länge börjar också bli för små vilket är ett tydligt tecken på att även rumpan växt till sig, för inte är det resåren kring magen som stramar... ;)

I påskhelgen har vi tagit det lugnt. Pappa fyllde år i torsdags, då var vi där och firade. Han fick biljett till IFK-GAIS, derby i stan den 28 maj. Han fick tre biljetter så att han kan ta med sig min sambo och min bror också. Själv blir jag chaufför, det duger gott åt mig. Kan ju faktiskt vara nybliven mamma redan då, får se när lilltjejen vill komma ut. Bf är ju den 10 juni men man vet aldrig. Min mamma fick både mig och min bror för tidigt så brås jag på henne så går jag nog inte tiden ut. Vi får väl se!
I fredags firade vi farmor Marianne som fyllde 73, hon fick choklad och pengar till blommor att sätta i rabatten. Tydligen är det för tidigt att köpa de blommor hon önskade så hon fick pengar så att hon själv kan köpa när det är dags. Änglatrumpeter tror jag minsann att det var hon ville ha.
Lördag var återigen familjedag, med pokerspel och middag hos mamma o pappa, bror med flickvän var också där. POKERHAJEN CHRISTIAN gick "in the money" i varje spel och förvånade oss nog allihop, han är ju faktiskt den minst rutinerade spelaren av oss alla. Man blev inte så lagom stolt över sin gobit!! =)
Söndag blev shoppingdag, först till Hornbach med pappa som shoppingkonsult (vi handlade till köket, prylar som flytspackel, väggfärg, golvprylar mm) sen vidare ensamma Christian och jag till IKEA för att köpa skötbord till lilltösen. Måndag gick åt till att använda grejerna vi köpt på Hornbach, vi slipade, spacklade och flytspacklade halva dagen och det blev nog riktigt bra tillslut. En omgång till med spackel och slip, sen blir det målning och tapetsering och golvläggning innan själva köket ska på plats. Det blir Tidaholm luckor ifrån IKEA. Golv och tapeter ska det kollas på idag eller imorgon, mamma och jag smiter iväg på eget bevåg, dock med Christians välsignelse.

Nej, dags att börja jobba igen. Klockan är 13:00 och lunchen är slut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0