Fyran i Mölndal är vår!!

Nu har vi äntligen hittat ett boende lite mer permanent än vår etta i Majorna. Vi byter Majorna mot Mölndal och blir en fyra rikare. 87m2 på samma gata som min bror bor på. Nu får ni ha många fester säger brorsan och tycks liksom glömma bort att vi väntar smått... Hur många fester har man med en nyfödd i huset? Nåja, några hockeykvällar kan det ju bli ändå!

Vi skriver kontrakt på onsdag, tillträde blir ganska snart, om en vecka eller två. Då har vi lite tid att göra om i lägenheten innan vi flyttar in, underbart! Vi tänkte bygga nytt kök och badrummet får vi omgjort när stanrenoveringarna sätter igång här på vårkanten. Sen lite nya tapeter som mamma o jag sätter upp och det blir en lägenhet i tipp topp!!

Vad mysigt vi kommer få det, vår lilla familj! Fast jag måste erkänna att jag kommer sakna vår etta i Majorna ändå. Jag har bott där med Christian sen jag flyttade till Göteborg i september 2005 och jag har verkligen stormtrivts där tillsammans med min kärlek. Vi kommer väl tappa bort varandra i vår stora fyra efter att ha vant oss vid våra 40m2!!! ;)

Nej, nu ska jag hoppa i badet och gå och lägga mig sedan. Den blir en tidig dag imorgon då vi ska köra morfar till Sthlm för en kontroll på St Eriks.  Om moster läser detta innan motionscykeln imorgon så glöm inte de där extra kilometrarna du lovade att cykla för mig. :) Kram till dig!

//Rebecca


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Hej hej!
Grattis till er lägenhet i Mölndal! :-)

Svarar dig härinne istället för i min blogg.
Nej, hon är inte adopterad av mig men jag har tagit hand om henne som om hon vore min egen dotter nästan sen hon var född. Hennes mamma är inte riktigt ok och är inte kapabel att ta hand om henne som hon bör. Hon har dock sin dotter varannan helg (är det meningen men det är inte ofta det blir så) och ibland missköter hon sig väldigt mycket. Men eftersom de har gemensamvårdnad (även om min man har boendet o skolgången) kan vi inte neka henne kontakt med dottern, hur illa hon än beter sig mot dottern.
Min tjej har kallat mig för mamma ända sen hon kunde börja tala - hon har 2 mammor säger hon!
En riktig mamma och en gosig mamma! :-)

2007-03-02 @ 10:33:33
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0