Ny vecka måndag och numera vecka 24

Pyret är nu 22 veckor gammal i min mage och jag är i vecka 24. Underbart! Enligt mammapraktikan är bebisen dryga 20 cm från rumpa till huvud och väger ca 530 gram. Vi mätte upp hemma på matvågen hur mycket det är, det lite grann ändå trots att han är en lättviktare!!

Aktiv är han också (jag skriver han för att det är lättast, vet ju inte vad det är ännu, kan lika gärna vara en tjej), sparkar ordentligt så det syns utanpå magen när vi ligger hemma och tittar. Gott med en aktiv krabat, han verkar redan veta vad han vill och han gillar utrymme vill jag lova. När jag lutar mig framåt eller sitter i soffan och lutar lite framåt mot datorn eller så blir han arg därinne och kickar tills jag lutar mig tillbaka igen. JAG VILL HA MER PLATS!!

Vi vet vad han pratar om, vi vill GÄRNA hitta något lite större än vår etta på 40m². Hoppas att vi lyckas med detta innan bebisen kommer! På onsdag ska vi på en ny visning, kanske blir det den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0