Mamma till Amanda

Amanda fyller fem dagar idag!

Hon föddes den 16e juni kl 18:35 på Mölndals sjukhus. Lite medtagen och väldigt blå pga navelsträngen som låg virad hårt runt hela kroppen var hon, men de duktiga sköterskorna och BM tog väl hand om henne och snart kom skriket vi alla ville höra. Vikt: 3770 gram, längd 52 cm.

Vacker som en dag, långa fingrar och tår efter pappa och näsan och munnen efter mamma. Det är iaf vad vi tror och har fått höra av mormor, morfar, farmor och gammelmormor och andra släktingar som fått äran att träffa vårt mirakel.

Att bli mamma är verkligen oerhört stort och jag stoppas ofta i tanken av att hon faktiskt är vår, den här lilla älvan. Helt otroligt! Nu ligger hon i soffan i famnen på sin pappa och sover. Hur kan ett modershjärta stå emot något så vackert?

Här kommer lite bilder, så att ni som inte fått träffa henne ännu iaf kan få se hur vacker hon är! (Jag är inte så objektiv i min bedömning, tror jag...)

ALLDELES NYFÖDD:

image20

AMANDA OCH PAPPA:

image21

DÄCKAD EFTER AMNING:

image22

FÖRSTA GÅNGEN MED NAPP:

image23

STOLT MAMMA:

image24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0