Ny bostad

Vi har flyttat in i nya lägenheten, äntligen! T.o.m. har vi hunnit besöka Alfta där Christians pappa bor, och även varit i Gävle och träffa underverket Ellen Svensson.

image19


En snabb sväng hos moster i Sandviken hann vi också med, äntligen blev hon av med mina kartonger som jag haft hos henne i en evighet. En ängelmoster är vad hon är, som stått ut med dem så länge utan att slänga dem i en container nånstans!

Flyttkartonger har vi nu överallt i lägenheten, köket ser ut som ett bombnedslag efter att Thomas varit här och bilat i betongen för att dra lite elkablar innanför kaklet. Frågan är om man egentligen borde vara i lägenheten när det är så här dammigt?!

Kanske blir det en sväng till IKEA ikväll så vi kan köpa arbetsbord och bokhylla till arbets/TV-rummet. Vore gott att få en yta att tömma lite kartonger på.

Vår lilla bustjej i magen lever loppan, undrar om hon börjar tycka att det är trångt där inne nu? Det är i alla fall 7 arbetsdagar för min del kvar innan jag går på min mammaledighet, sen ska det enligt BF dörja till 10 juni innan hon dyker upp. Får mamma rätt så föds hon 2 juni, inte mycket ledig tid för mig då, men i ärlighetens namn är min tös välkommen till världen när som helst nu. Kanske kan hon vänta tills köket är klart förstås, och soffan får gärna ha levererats innan hon kommer. Jag ANTAR att jag kommer spendera en hel del tid i den tillsammans med bustjejen när hon ska ammas.

Nej, nu ska jag jobba vidare!

//R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0